XT660R – czas spedzony w garazu (update 11.07.2013)

acerbis roadbookW związku z tym, że do mojej stajni dołączył motocykl Yamaha XT660R, który powoli będzie przechodził drobne zmiany, postanowiłem stworzyć jeden wpis poświęcony chwilom spędzonym w garażu.
Nie będą to żadne spektakularne przeróbki a jedynie zmiany wprowadzane po to aby usprawnić poruszanie się w terenie.
Motocykl ma być osiołkiem dostarczającym mnie w miejsca w które nie da się albo nie warto pchać się Hiluxem albo Feroza.

05.06.2013
Może zaczynam nietypowo, ale w związku z tym, że nowe opony odbiorę jutro, zająłem się zamontowaniem przewijarki do roadbooka.
W moim przypadku przewijarka nie będzie wykorzystywana do sportu, a jedynie do turystyki (zaraz to wyjaśnię) więc mój wybór padł na model w wersji manualnej.
Sprzęt który kupiłem to ACERBIS RoadBook Holder.
Jako że jest to sprzęt manualny, czyli przewijanie odbywa się za pomocą kręcenia korbką, a nie guzikiem przy kierownicy, cena sprzętu to 220zł.
Nie wiem czy ktoś używa manualnej przewijarki do sportu, jeśli tak to trzeba mieć dużo cierpliwości, aby po przejechaniu każdej kratki, ręcznie przekręcać roadbook dalej.
Mam w swojej szufladzie trochę motocyklowych roadbooków, ale chce je przejechać w celach fotograficznych. W takich okolicznościach nie ma pośpiechu i chwilowe zatrzymanie na przekręcenie kratki nie jest irytujące.
Oczywiście do przewijarki potrzebny jest też metromierz, ale o tym nie dziś. Napiszę tylko, że na mierzenie odległości jest kilka sposobów m.in. iphonowy sprawdzony przeze mnie przy roadbookach samochodowych.
Montaż:
Sprawa prosta. 4 śruby i specjalna obejma do kierownicy. Ponieważ obejma nie ma uszczelki i całość nawet po dokręceniu lekko się rusza, miejsce mocowania wykleiłem wcześniej powertapem.
Po takim zabiegu całość jest na swoim miejscu i trzyma się ładnie. Znając jednak wibracje XTka, dokręcanie śrubek murowane.
Na lewym boku obudowy znajduje się miejsce mocowania rurki, która zakończona jest pokrętłem do przewijania rolki.
Rurka jest tak długa, że sięga do manetki i sprzęgła. Nie wiem czy ktoś sądził, że da się kręcić tym roadbookiem nie odrywając dłoni od kierownicy?
Moim zdaniem jest to mało możliwe więc uciąłem rurkę tak, aby nic nie latało mi przy klamce sprzęgła.
Widoczność:
Zdjęcie obrazuje to najlepiej. Puszka jest takich rozmiarów, że w żaden sposób nie zasłania zegarów.
Mam standardową owiewkę więc puszka jest trochę ponad nią, ale mam zamiar zmienić przód motocykla i całość będzie schowana.
Działanie:
W przyszłym tygodniu przewijarka będzie sprawdzana w warunkach bojowych, więc na razie nie ma co o tym pisać.
Co mnie denerwuje:
Otwieranie i zamykanie przewijarki to jakiś horror. Wąsy z zapadkami sprawiają wrażenie jakby się miały zaraz wyłamać. Wcelowanie w wycięcia w obudowie graniczy z cudem, a cała operacja przebiega topornie. Cóż przypomnę cenę 220 zł.
PS. Mam pomysł jak dorobić do niej podświetlenie, chociaż z drugiej strony wątpię abym jeździł z roadbookiem w nocy.
Może komuś się przyda to co napisałem. W przypadku pytań zapraszam na facebooka: https://www.facebook.com/4x4blogpl

07.06.2013 – Wymiana opon
Chwilę zastanawiałem się nad tym jakie opony wybrać ale zaufałem temu co mówią znajomi i co zaproponował mi znajomy serwis (www.motoszklarnia.pl)
W efekcie przesiadłem się z kapci Michelin Anakee na Mitas e09.
Pomimo, że Micheliny były w stanie idealnym to ich przydatność w terenie nawet przy jeździe turystycznej była znikoma.
Nie chce narazie rozpisywać sie na temat Mitasów bo zrobiłem na nich dosłownie kilka kilometrów w terenie zielonym ale już po kilku obrotach koła czuć dużą różnicę.
Zresztą co kostka to kostka…
Narazie umieszczam kilka zdjęć na których można zobaczyć opony i bieżnik.

XT660Mitas001

XT660Mitas002

XT660Mitas003

XT660Mitas004

XT660Mitas005

09.06.2013 iphone na pokładzie
Narazie zdjęcia wykonane w domu ale jutro w wolnej chwili iphone trafi na kierownice XT-ka
Dlaczego iphon a nie nawigacja motocyklowa. Dla mnie odpowiedz jest prosta. W jednym sprzecie mam metromierz, oprogramowanie Traseo, mapy CityMaps2Go (ktore uwielbiam) i GoogleMaps, wiedze jak ktos dzwoni a jak sie zatrzymam wyciagam iphona z pokrowca i moge robic zdjecia :)
Zestaw, ktory bede montowal sklada sie z:
iphone 4s
obudowa Griffin Survivore Case – ktory zabezpiecza telefon w ciezkich warunkach
motocyklowy pokrowiec na telefon/nawigacje
uchwyt do kierownicy
iphone zestaw na motocykl

DSCF9928

 

11.07.2013 Nowy przód cz I

kolejna zmiana na przodzie motocykla. W miejsce seryjnej szyby trafila wysoka owiewka, co przy moim wzroscie jest lepszym rozwiazaniem. Owiewka jest czarna bez przeswitu co swietnie blokuje wpadajace promienie sloneczne, ktore mocno utrudniaja patrzenie na wyswietlacz gps-a. Owiewka jest polskiej produkcji bardzo dobrze wykonana w zestawie znajduje sie uszczelka. Jedyne nad czym trzeba bedzie popracowac to stabilnosc konstrukcji. Pomimo ze owiewka (szyba) montowana jest w seryjne otwory, moim zdaniem brakuje jej jeszcze dodatkowego mocowania w postaci dwoch punktow podparacia gornej czesci.
Poniżej zdjęcia
owiewka

owiewka2

 

Atak wygląda po wymianie i przed:owiewka3

 

 

Nowy przód część druga:

wczoraj odebrałem osłonę reflektora do mojego Xt-ka 660.
Całość wygląda bardzo solidnie, mam wrażenie, że lepiej niż oryginalna osłona do XT660Z.
Osłona została wyprodukowana przez http://mertaspecialparts.com/
fajnie, że zestaw zawiera też śruby.
Jutro umieszcze zdjęcia jak osłona wygląda zamontowana na motocyklu.

Merta xt oslona

11.07.2013 Nowy przód część trzecia

Trochę zabawy ze śrubami, pomoc mojego kumpla Krzyśka i osłona reflektora zamontowana.
Wszystko pasuje idealnie już wiem gdzie zamówie reszte akcesoriów które potrzebuje – http://mertaspecialparts.com/
oslona merta XT 100
oslona merta XT 101